Oktober 2022,
Denne har svært mange områder, og gir informasjon om mange
sider og aktiviteter i klubben.
Rettigheter til å endre feltene i denne tilligger klubbens tillitsvalgte: President, Sekretær, Exec
sekretær og CICO. Om rettigheter og roller se ROLLER i toppmenyen på Rotary Supportweb Hjemmesiden
INNHOLDET PÅ SIDEN KLUBBER
I toppmenyen på siden KLUBBER finner du fire valg:
Overskrift |
Hva inneholder dette |
Hvem kan se denne |
REDIGERE |
Må brukes
hvis man skal endre felter |
De som har
ROLLE som gir redigeringsrett . Medlemmer ser kenne kun når Din profil
benyttes |
MEDLEMMER |
Liste over og
informasjon om alle medlemmene i klubben |
Alle
medlemmer |
MATRIKKEL |
Rotary
håndbok |
Alle |
KUNNGJØRING |
KAN benyttes til å sende melding ANBEFALES IKKE BRUKT! |
|
Hva gjelder de enkelte kategoriene her så er disse de
følgende (som du finner ved å scrolle
nedover når du er i skjermbildet for
klubben):.
KLUBBINFORMASJON.
|
Info om
klubbens «Personalia», navn, kontaktinfo, webside m.m |
MØTEINFORMASJON. |
Når og hvor
klubbmøtene avholdes |
ANNEN
INFORMASJON |
Nærliggende
klubber og tidligere presidenter |
KLUBBROLLER |
Hvem har hvilken
rolle i klubben og tidsrom for dette |
PHF
EKSTERNE |
Eventuelle eksterne
mottagere av Paul Harris Fellow orden |
UNGDOMSUTVEKSLING |
Historisk liste over inn- og utgående studenter i klubbens
ungdomsutveksling |
EVENTS |
Spesifikasjon
av og om klub bens møter |
Du åpner den enkelte kategori ved å klikke på minustegnet ute til høyre for kategorinavnet.
Nedenfor finner du beskrivelse av de enkelte kategoriene
KLUBBINFORMASJON
Her bør man helst benytte informasjon som ikke behøves
byttes når tillitsvalgt person byttes. Hvis klubben kan ha en postboksadresse så
slipper man å endre adressen til den som skal motta post, f.eks. sekretæren,
hvert år.
Det samme gjelder særlig E-post adresse som er klubbnavn@rotary.no. Da kan man når mottager av e-postene endres legge dette inn som videresending av
E-post (i f.eks. GMAIL eller Outlook). Klubbens CICO bør kunne ta
hånd om det.
MØTEINFORMASJON
Klubbens faste møtedag, sted og tid må være korrekt, det er
dette som er grunnlaget for tilsvarende info på klubbens webside. Husk også at det også er dette som er det andre
Rotarianere som ønsker å besøke klubbens møter har for å kunne møte på rett tid
og sted!
ANNEN INFORMASJON
Informasjon på denne siden er bare til info, skal aldri oppdateres av klubben. Listen over tidligere presidenter oppdateres automatisk.
KLUBBROLLER
Se egen brukerbeskrivelse av dette i ROLLER i toppmenyen
PHF EKSTERNE
Her finner man en liste over ikkemedlemmer som er tildelt PHF i klubben.
Ved tildeling av PHF til ny ekstern person, slkl dette legges til ved å klikke på REDIGERE i toppmenyen, klikk deretter + LEGGE TIL og fyll ut detaljene i skjemaet som da kommer opp.
UNGDOMSUTVEKSLING
Denne bør fylles ut når klubben ar innkommende eller utgående
utvekslingsstudenter. Derved har man en oversikt over klubbens historie på
dette området.
Når ny skal opprettes
klikker man på + LEGG TIL knappen (husk at du må være i REDIGERING fra
toppmenyen) og fyller ut skjemaet som da kommer opp. Husk å LAGRE!
EVENTS
Det er her man finner, redigerer og legger inn klubbens møter. Det som legges inn her av møter blir vist på klubbens webside og under EVENTS på ROTARY-appen.
Detaljert brukerbeskrivelse for hvorledes dette legges inn og brukes
finner du på side 1 under HVORDAN LEGGER VI INN KLUBBMØTER i
dokumentet NY KLUBBKALENDER PÅ NETT OG I APP
(Det er ikke mulig å redigere møter som er i fortiden, dvs. hvor dato for møtet er før dagens dato.)